27 september 2011

Monica

Hej och vad kul att du titta in på bloggen. Jag heter Monika och är studerande på Fornby. Jag studerar på textilkurs och det är väldigt kul . Har hamnat i en jättebra grupp där vi delar mycket glädje alla är vi olika men ända har ett gemensamt intresse som att väva och att sy. Just nu så är det vävning fram tills jul Sen börjar sykursen .Våra lärare har mycket att berätta och dom är fantastiska människor . Vi var på pylonen på en utställning om vävar och där berättade man om Alice Lunds och hennes verk. Mycket vackra vävar , stora som en hel vägg. Man bara funderades över vilken tid det måste ha tagit.I Onsdags gjorde vi en utflykt till Prans fäbodar och det var jättemysigt . Vi satt och grillade korv och vissa av tjejerna i textilgruppen plockade lite svamp också . Just nu håller vi på att läsa om ull, olika sorters får som ger olika slags ulltyger beroende på vad man ska använda till för ändamål om det ska blir en pläd, kostym , eller klänning När jag inte går i skolan så jobbar jag som undersköterska på Borlänge Kommun , jag är en mamma som har fyra barn men jag bor själv men min minsta son på 11 år dom andra barnen är utflugna och jag studerar nu bara för min egen del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar