29 oktober 2011

Sofia men även kallad Fia

Tjenixens!

Mina textillärare har tjatat och tjatat på oss att vi skall skriva något på bloggen! Många har drömt om bloggen och jag har för mig att den har jagat mig i mina drömmar med. (Eller så har jag levt mig in i min klasskamraters berättelser i en så hög grad att jag målat upp min egna dröm genom fantasin) Så nu bör bloggen ta sig i beredskap, för nu är det jag som jagar! He he

Det var meningen att vi alla skulle presentera oss här och skriva något om oss själva. Jag älskar att skriva! och allt estetiskt inspirerar och drar i mig. Det är min röda tråd i livet. Sen har jag andra intressen som är minst lika betydelsefulla. Som teater, måla, dans, fota, sminka, nu textil och bara att leva. Därför tänkte jag pressentera mig genom en utav mina egna dikter. Hoppas ni gillar och uppskattar den. Jag skrev den ifrån mitt hjärta och alla behöver inte gilla den. Smaken är som baken som man brukar säga. Ni får ta det som ett litet poetiskt budskap eller bara en fin mening. Tolka precis som ni vill!
Enjoy!

Nännas

Att ta steget till en chansning är svårt
Kan leda till en massa gråt
Vad har då människan att förlora
Du måste inte alltid bära en gloria.


En utav mina korta dikter, men som kan göras lång om man tänker klokt ;)



(självporträtt) xD hihi ~

Varma solglitter hälsningar
Sofia Hansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar