26 maj 2011

Sista skoldagen.

Terminens sista skoldag var kommen.

Jag, Frida, som var en av de nya eleverna efter jul började terminen med ett blogginlägg och känslan att vara på plats här på Fornby. Då passar det väl bra med ett avslutande inlägg också.

Som alltid har tiden rusat iväg. Samtidigt känns det ju som en evighet sedan vi satt där på uppropet. Det brukar väl vara så, livet.
Men när man ser tillbaka på terminen och packar ihop sina saker inser man faktiskt hur mycket vi lärt oss och hur mycket vi gjort. Man blir glad av tanken. Och alla fina människor som man aldrig kommer glömma. Vi har redan bokat in en preliminär klassåterträff. Det känns lite lättare så. Gillar inte avsked.
Och hoppas hoppas hoppas, jag kommer plocka fram symaskien så där mycket som jag tänker att jag ska göra i sommar!

Jag tänker att många av er som kollar in här på bloggen kan höra till de som kanske skall börja här på skolan till hösten. Då kan det ju vara kul att se vad vi har gjort här under terminen.
  
Jag och den andra Frida i klassen, blev för några månader sedan tillfrågade om vi ville vara med och sy dräkter och kostymer till "Peace and Love Festivalen" http://www.peaceandlove.nu/som hålls här i Borlänge i slutet av Juni månad. Idéer fanns uppskissade på papper och skulle bäras av en Performance grupp under festivalens gång.
Självklart tackade vi ja till erbjudandet! En utmaning för oss båda och inte helt fel att få en biljett på köpet.
Man kan nog sammanfatta projektet som att det skapats under "Blod, svett och tårar" men allt som vi lärt oss under tiden vill vi inte byta bort för fem öre. 
Och det kommer såklart bli jättekul att se våra små "skapelser" under festivalen och lite stolt kommer man nog vara.

Så varsågoda, här ser ni ett litet smakprov av vad vi åstadkommit på våran fritid under terminens gång:

Trevlig sommar!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar