25 maj 2011

Jaha nähä, om man ska ta och åka hem....

Nu är det onsdag, sista veckan på skolan. Med två lektioner kvar har jag i ett slags virr varr försökt klämma in så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Piratbyxor, textiltryck, väv-varpning.....

Det känns otroligt att ett helt år har gått. Vad tog året vägen? Nyss var det augusti, och nu är det nästan slut på maj. Jaaa, vad var det egentligen som hände? Jo det kan jag berätta, men det är en lång historia och för att göra den kort...
Man säger ju att tiden går fort när man har roligt och det ligger väl någonting i det. Resan har gått från total oförståelse - "Vadå stickning, en söm menar du?" - till en harmonisk medvetenhet kring mitt textila intresse.  Jag kanske inte kan sy allt, men det är ju det bästa av allt! Vi har ju bara gläntat på dörren - det finns en hel värld av textil att undersöka!

Nåväl, gott folk. Jag började ju terminen med att dela en låt, så jag tänkte att jag skulle avsluta med en också. Med den så vill jag tacka för mig, och önska nästa års textilkurs lycka till!




Kramar,
Kim H




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar