22 februari 2011

En härlig känsla

Här sitter jag nu i mitt internat-rum och tänker på de gångna veckorna. Det är i slutet av februari och nästa vecka har vi sportlov. Det ska jag spendera hemma i min mors arbetsrum - för inte vill jag sluta sy på grund av dumma lov!

Det är kallt ute, och snön har lagt sig som ett täcke på allt det kommit åt. Tur att man kan titta ut genom fönster i varma rum! Vi har många vackra och soliga dagar - det är nästan så det är synd att vi är inomhus... men bara nästan.

Bara i förra veckan sydde vi klart våra kjolar. Det var en häftig upplevelse att rita ett helt eget mönster, lite skrämmande också. Att sätta saxen i tyget och klippa var som att kasta sig ut från en hög klippa - tänk om jag har mätt alldeles fel?!

Men, här sitter jag nu med en jättefin svart halvklockad kjol i linnetyg. Det blev inte fel! Kjolen sitter som ett smäck runt mina magar (ja, jag har två - kakmagen och matmagen brukar jag säga!). Jag känner mig stolt och trygg i mitt mönsterkonstruerande nu. Jag kan det här. Det blir inte fel.

Teoretiskt sett behöver jag aldrig mer köpa ett plagg. Det är en härlig känsla.

-Kim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar