16 oktober 2012

kragar


  hejhej! 
 mitt namn är sofia och jag är halvtidsstuderande på textilkursen.
förra året gick jag textilkursen på heltid men i år kände jag för att inrikta mig på ett eget textilprojekt, jag går även konst på halvtid här på fornby.
 mitt projekt är att sy löskragar. inspirationen kommer från japan. när jag bodde i tokyo några månader för drygt tre år sen, i samband med mitt volontärarbete där, la jag märke till dessa kragar som många japaner hade som accesoarer. dom var dock svåra att hitta i butiker eftersom dom flesta sydde dom på egen hand. 
 jag har haft iden i tankarna sen dess och äntligen i år provar jag att sy mina egna kragar. ironiskt nog har "trenden" nått oss här även i europa inom dessa tre år, tyder på att jag kan ha varit lite sen med att sätta igång men kul att sy är det!
 här kommer några bilder på kragarna jag sytt hittills:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar